Przejdź do głównej zawartości

Polecane

„Świat Akwilonu. Orki i Gobliny”, tom 5 - recenzja

  Akwilon to kraina, w której przetrwają tylko najsilniejsi lub najbardziej przebiegli. Nie ma tu miejsca na słabość, bo za każdym rogiem czai się większe zagrożenie. Ale co, jeśli największym przeciwnikiem bohatera nie jest potwór, mag czy zdradliwy sprzymierzeniec, tylko... zwyczajny pech? Na to pytanie odpowiada piąta odsłona serii „Orki i Gobliny” z cyklu „Świat Akwilonu”... A przynajmniej tak się ten tom przedstawia. Francuskie uniwersum Akwilonu to rozbudowany świat fantasy, w którym bohaterowie zmagają się nie tylko z potężnymi siłami, ale też z własnymi słabościami. „Orki i Gobliny” to seria stawiająca w centrum postacie, które zwykle grają role drugoplanowe – brutalne, odrzucone, często nieprzystosowane. Tym razem śledzimy losy Pecha – orkogoblina, który od urodzenia nie może liczyć na łaskawość losu. Jego imię mówi wszystko. Prześladowany przez fatum, stara się znaleźć sposób na przetrwanie w świecie, który nie daje mu ani chwili wytchnienia. A jednak – mimo wszystkiego –...

X-Men: Rządy X – recenzja

 


"X-Men: Rządy X" to pierwszy tom najnowszej serii o X-Menach z serii Marvel Fresh. autorstwa Jonathana Hickmana, który kompletnie redefiniuje znaną nam dotąd rzeczywistość mutantów. Hickman nie boi się podejmować ryzyka, wprowadzając nowatorskie idee i struktury narracyjne, które całkowicie zmieniają status quo X-Menów. Centralnym punktem tej historii jest powstanie narodu mutantów na wyspie Krakoa – nowego, żyjącego państwa, które oferuje każdemu mutantowi schronienie i wolność. To monumentalna zmiana, która nie tylko daje mutantom autonomię, ale również stawia ich w pozycji międzynarodowej potęgi.

Fabuła komiksu dotyka głównie dwóch wątków: pojawienia się wyspy Arakko, która dawniej stanowiła jedność z wyspą Krakoa. Jednak lata rozłąki spowodowały, że nie mogą się ze sobą “dogadać” i połączyć. To samo tyczy się mutantów zamieszkujących Arakko.

Drugi wątek dotyczy misji X-23, Darwina i Syncha, którzy zostają wysłani do tzw. "Krypty". Krypty to tajemnicze miejsca związane z zagadkową przyszłością mutantów oraz istot zwanych Post-Ludzkością, których rozwój technologiczny i biologiczny czyni ich jednym z największych zagrożeń dla mutantów.

Bohaterowie zostają wysłani do Krypty, aby zbadać jej zagadkowe wnętrze i odkryć, jakie sekrety tam się kryją. Krypty są miejscem, gdzie czas płynie inaczej – niezwykle szybko w porównaniu do świata zewnętrznego, co stawia mutantów przed unikalnymi wyzwaniami. Wchodząc do Krypty, X-23, Darwin i Synch podejmują ryzykowną misję, której skutki mogą być katastrofalne.

Warstwa graficzna, za którą odpowiadają Pepe Larraz i R.B. Silva, doskonale uzupełnia tę ambitną narrację. Ich dynamiczne i szczegółowe ilustracje budują unikalny klimat, który idealnie oddaje mroczny, a zarazem futurystyczny ton opowieści.

"Rządy X" to pozycja, która nie tylko zaskakuje, ale i odświeża zmęczony formułą świat X-Men, czyniąc ją jedną z najbardziej nowatorskich historii o mutantach ostatnich lat, które wyznacza nowy kierunek dla uniwersum Marvela, otwierając szerokie możliwości dla przyszłych wątków i rozwoju postaci.

Współpraca reklamowa] Komiks został przekazany bezzwrotnie w ramach recenzji od wydawnictwa Egmont, Wydawnictwo Egmont nie miało wpływu na kształt mojej opinii. Dziękuję wydawnictwu Egmont za udostępniony do recenzji tom.


Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń