Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Star Wars: Darth Vader — Czerń, Biel i Czerwień - recenzja

  Star Wars: Darth Vader — Czerń, Biel i Czerwień to komiks, który od razu przyciąga wzrok. Nie dlatego, że opowiada coś zupełnie nowego o Vaderze, ale dlatego, że robi to w niezwykle prosty i surowy sposób. Trzy kolory – czerń, biel i czerwień – wystarczą, by stworzyć świat, który wygląda jak sen (albo koszmar) Dartha Vadera. Każda historia w tym tomie pokazuje go z innej strony – raz jako bezlitosnego kata, raz jako człowieka uwięzionego w swojej przeszłości. Nie ma tu długich dialogów ani typowych dla serii walk na miecze świetlne. Zamiast tego dostajemy emocje, symbolikę i dużo ciszy. Czasem to działa świetnie, czasem zostawia uczucie niedosytu, jakby twórcy bali się powiedzieć więcej. Rysunki są mocne, kontrastowe, często brutalne. Czerwień użyta z umiarem potrafi wbić się w pamięć — czy to jako krew, światło miecza, czy echo gniewu Vadera. Momentami jednak styl bywa przesadzony; niektóre kadry są tak intensywne, że trudno złapać oddech. To komiks, który bardziej uderza wizua...

X-Men: Rządy X – recenzja

 


"X-Men: Rządy X" to pierwszy tom najnowszej serii o X-Menach z serii Marvel Fresh. autorstwa Jonathana Hickmana, który kompletnie redefiniuje znaną nam dotąd rzeczywistość mutantów. Hickman nie boi się podejmować ryzyka, wprowadzając nowatorskie idee i struktury narracyjne, które całkowicie zmieniają status quo X-Menów. Centralnym punktem tej historii jest powstanie narodu mutantów na wyspie Krakoa – nowego, żyjącego państwa, które oferuje każdemu mutantowi schronienie i wolność. To monumentalna zmiana, która nie tylko daje mutantom autonomię, ale również stawia ich w pozycji międzynarodowej potęgi.

Fabuła komiksu dotyka głównie dwóch wątków: pojawienia się wyspy Arakko, która dawniej stanowiła jedność z wyspą Krakoa. Jednak lata rozłąki spowodowały, że nie mogą się ze sobą “dogadać” i połączyć. To samo tyczy się mutantów zamieszkujących Arakko.

Drugi wątek dotyczy misji X-23, Darwina i Syncha, którzy zostają wysłani do tzw. "Krypty". Krypty to tajemnicze miejsca związane z zagadkową przyszłością mutantów oraz istot zwanych Post-Ludzkością, których rozwój technologiczny i biologiczny czyni ich jednym z największych zagrożeń dla mutantów.

Bohaterowie zostają wysłani do Krypty, aby zbadać jej zagadkowe wnętrze i odkryć, jakie sekrety tam się kryją. Krypty są miejscem, gdzie czas płynie inaczej – niezwykle szybko w porównaniu do świata zewnętrznego, co stawia mutantów przed unikalnymi wyzwaniami. Wchodząc do Krypty, X-23, Darwin i Synch podejmują ryzykowną misję, której skutki mogą być katastrofalne.

Warstwa graficzna, za którą odpowiadają Pepe Larraz i R.B. Silva, doskonale uzupełnia tę ambitną narrację. Ich dynamiczne i szczegółowe ilustracje budują unikalny klimat, który idealnie oddaje mroczny, a zarazem futurystyczny ton opowieści.

"Rządy X" to pozycja, która nie tylko zaskakuje, ale i odświeża zmęczony formułą świat X-Men, czyniąc ją jedną z najbardziej nowatorskich historii o mutantach ostatnich lat, które wyznacza nowy kierunek dla uniwersum Marvela, otwierając szerokie możliwości dla przyszłych wątków i rozwoju postaci.

Współpraca reklamowa] Komiks został przekazany bezzwrotnie w ramach recenzji od wydawnictwa Egmont, Wydawnictwo Egmont nie miało wpływu na kształt mojej opinii. Dziękuję wydawnictwu Egmont za udostępniony do recenzji tom.


Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń