Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Mix Tura - Muduko

  Życie pokazało, że w pracy mogą od nas wymagać wielu różnych i dziwnych rzeczy. Nic nie przebije jednak tego co spotka nas w grze Mix tura. Oto bowiem wcielamy się w niej w gobliny, które testują dla Wiedźmy przeróżne eliksiry. Nie oszukujmy się, nie uświadczymy tu żadnych zasad BHP, ba co więcej – większość płynów, które wypijemy przenoszą nas na „tamten świat”. Ale spokojnie, niejednokrotnie wrócimy do żywych. N wstępie rozgrywki każdy z graczy otrzymuje cztery eliksiry, jeden zabójczy i trzy bezpieczne (w późniejszym czasie stosunek ten zmieni się na jeden do jednego) oraz pojedyncze antidotum. Ustawiamy je rewersem do góry. Podczas swojej tury gracz ciągnie kartę ze stosu i odczytuje instrukcję w niej zawartą. Każdy z graczy, którego dotyczy odczytany tekst pije jeden ze swoich eliksirów. Jeżeli wybrał bezpieczny może spać spokojnie (do czasu), jeżeli ten drugi to… no cóż odwraca swoją kartę goblina na stronę ducha. Od teraz nie pije eliksirów, jednak gdy przyjdzie jego kolej n

Escape Room Podróż w czasie - FOXGAMES - recenzja



Po raz kolejny mieliśmy okazję zagłębić się w karcianą wersję Escape Roomu od wydawnictwa FOXGAMES. Tym razem tematem przewodnim naszej przygody były jak sama nazwa wskazuje podróże w czasie, a że „Skok w Wenecji” (link do recenzji pod tekstem) bardzo nam się spodobał to nie mogliśmy się doczekać historii, którą poznamy.
Sama formuła rozgrywki jest podobna jak w poprzednio poznanym Escape Roomie. Mamy talię kart, w ramach której najpierw poznajemy główną fabułę rozgrywki, a następnie rozwijamy ją poprzez rozwiązywanie kolejnych zadań. Sama historia jest interesująca i wciągająca, jednak zadania jakby już skądś nam znane. Niestety część zagadek jest bardzo podobna do tych ze „Skoku w Wenecji”. Mocno zmniejsza to radość z zabawy, ponieważ nie ma już tego elementu zaskoczenia, a rozwiązania przychodzą od razu same, nie mamy tej frajdy, którą daje nam móżdżenie nad kolejnymi zagadkami. Pozostałe zagadki trzymają poziom i potrafią czasami zaskoczyć potęgując frajdę z zabawy oraz zachęcając do poznawania dalszej części przygody. Na pewno jako plus można po raz kolejny zaliczyć fakt, że nasza gra ma kilka zakończeń. Nie są one jakoś bardzo zróżnicowane, jednak jest to miły i ciekawy akcent.

Fabuła w „Podróżach w czasie” jest ciekawa i interesująca. Na pewno poleciłbym tą grę osobom, które nie miały wcześniej styczności z karcianymi Escape Roomami, ponieważ da im mnóstwo zabawy oraz frajdy podczas rozwiązywania zagadek. Jeżeli zaś graliście np. we wspomniany już „Skok w Wenecji” to „Podróż" nie da Wam aż tyle satysfakcji, ponieważ dzisiejszy tytuł jest mniej rozbudowany. Niemniej jest to pozycja godna uwagi dla fanów Escape Roomów oraz gier planszowych.

Zobacz również:
Escape room. Skok w Wenecji.
Escape room. Tajemnica Eldorado. 
Escape room. Magiczna sztuczka.

Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń