Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Star Wars: Darth Vader — Czerń, Biel i Czerwień - recenzja

  Star Wars: Darth Vader — Czerń, Biel i Czerwień to komiks, który od razu przyciąga wzrok. Nie dlatego, że opowiada coś zupełnie nowego o Vaderze, ale dlatego, że robi to w niezwykle prosty i surowy sposób. Trzy kolory – czerń, biel i czerwień – wystarczą, by stworzyć świat, który wygląda jak sen (albo koszmar) Dartha Vadera. Każda historia w tym tomie pokazuje go z innej strony – raz jako bezlitosnego kata, raz jako człowieka uwięzionego w swojej przeszłości. Nie ma tu długich dialogów ani typowych dla serii walk na miecze świetlne. Zamiast tego dostajemy emocje, symbolikę i dużo ciszy. Czasem to działa świetnie, czasem zostawia uczucie niedosytu, jakby twórcy bali się powiedzieć więcej. Rysunki są mocne, kontrastowe, często brutalne. Czerwień użyta z umiarem potrafi wbić się w pamięć — czy to jako krew, światło miecza, czy echo gniewu Vadera. Momentami jednak styl bywa przesadzony; niektóre kadry są tak intensywne, że trudno złapać oddech. To komiks, który bardziej uderza wizua...

Escape Room Podróż w czasie - FOXGAMES - recenzja



Po raz kolejny mieliśmy okazję zagłębić się w karcianą wersję Escape Roomu od wydawnictwa FOXGAMES. Tym razem tematem przewodnim naszej przygody były jak sama nazwa wskazuje podróże w czasie, a że „Skok w Wenecji” (link do recenzji pod tekstem) bardzo nam się spodobał to nie mogliśmy się doczekać historii, którą poznamy.
Sama formuła rozgrywki jest podobna jak w poprzednio poznanym Escape Roomie. Mamy talię kart, w ramach której najpierw poznajemy główną fabułę rozgrywki, a następnie rozwijamy ją poprzez rozwiązywanie kolejnych zadań. Sama historia jest interesująca i wciągająca, jednak zadania jakby już skądś nam znane. Niestety część zagadek jest bardzo podobna do tych ze „Skoku w Wenecji”. Mocno zmniejsza to radość z zabawy, ponieważ nie ma już tego elementu zaskoczenia, a rozwiązania przychodzą od razu same, nie mamy tej frajdy, którą daje nam móżdżenie nad kolejnymi zagadkami. Pozostałe zagadki trzymają poziom i potrafią czasami zaskoczyć potęgując frajdę z zabawy oraz zachęcając do poznawania dalszej części przygody. Na pewno jako plus można po raz kolejny zaliczyć fakt, że nasza gra ma kilka zakończeń. Nie są one jakoś bardzo zróżnicowane, jednak jest to miły i ciekawy akcent.

Fabuła w „Podróżach w czasie” jest ciekawa i interesująca. Na pewno poleciłbym tą grę osobom, które nie miały wcześniej styczności z karcianymi Escape Roomami, ponieważ da im mnóstwo zabawy oraz frajdy podczas rozwiązywania zagadek. Jeżeli zaś graliście np. we wspomniany już „Skok w Wenecji” to „Podróż" nie da Wam aż tyle satysfakcji, ponieważ dzisiejszy tytuł jest mniej rozbudowany. Niemniej jest to pozycja godna uwagi dla fanów Escape Roomów oraz gier planszowych.

Zobacz również:
Escape room. Skok w Wenecji.
Escape room. Tajemnica Eldorado. 
Escape room. Magiczna sztuczka.

Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń