Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Świat Akwilonu. Orki i Gobliny - tom 3 - Gri'im

  "Orki i Gobliny" to seria komiksowa osadzona w fascynującym uniwersum fantasy znanym jako Akwilon. Wyróżnia ją, można by rzecz, jeszcze większy niż w innych seriach mrok. Tworzący tę opowieść, Jean-Luc Istin i Nicolas Jarry, francuscy scenarzyści specjalizujący się w mitach i baśniach, przenoszą czytelników do świata Akwilonu, gdzie rozgrywają się niezwykłe przygody. Tym razem odwiedzamy mroźną północ tej krainy. Akcja tomu 3 skupia się na postaci orka Gri’ima, doświadczonego wojownika, który powraca do Krainy Lodów, aby uporać się z własną przeszłością. Jednakże, jego powrót zbiega się w czasie z pojawieniem się wielkiej wyprawy poszukiwaczy złóż naturalnych (wśród nich mocne postacie - także kobiece!). Ludzie, myśląc że ogólnoświatowa wojna z ghulami na północy dobiegła końca, wierzą, że teraz mogą bezpiecznie prowadzić wydobycie. Nie zdają sobie jednak sprawy, że skutki potężnych czarów użytych w czasie wojny mogą wywołać grozę sprzed tysiącleci… grozę mającą postać garg

Fabula Rasa: To jest kryminał/Morskie opowieści - EGMONT

 


W erze bez smartfonów (tak były takie czasy ;) ), mobilnego Internetu i innych wynalazków jedną z moich ulubionych zabaw było zapamiętywanie ciągu słów co chwila wydłużanego na zmianę z innym graczem. Wariantów było wiele i nie będę ich teraz wspominał, ale łączyło je jedno – wygrywała osoba, która nie pomyliła się podczas powtarzania aktualnego ciągu słów.

Nie sądziłem, że będę zabawa ta powróci do mnie w formie karcianej. No jest trochę różnic jednak „Fabula Rasa” bezsprzecznie przywraca wspomnienia. Ale na czym ta gra polega? Oczywiście na zapamiętywaniu ciągu kolejnych słów, te jednak musimy jeszcze ułożyć w historię. Początkowo pierwszy gracz układa opowieść, w której muszą pojawić się nawiązania do sześciu wylosowanych kart. Następnie rzut kostką pokazuje nam którą z tych kart usuwamy z naszej historii, odwracamy ją tak, aby była dla wszystkich widoczna - staje się ona nagrodą dla kolejnego gracza. Nowy narrator opowiada podobną lub inną historię z użyciem pozostałych kart, nie może być nawiązań do tej odrzuceniu. Jeżeli nie popełnił błędów odbiera nagrodę, dobiera dwie karty i tworzy z nich kontynuację swojej opowieści. Jeżeli zaś popełni błąd nie zdobywa punktów, a karta przy której się pomylił trafia do puli nagród. Przychodzi czas na kolejnego gracza, który w zależności od powodzenia lub niepowodzenia przeciwnika albo tworzy opowieść na podstawie dostępnych kart lub rzuca kostką, odrzuca jedno ze słów itd. Wygrywa gracz, który zbierze odpowiednią ilość nagród.

Obecnie wydawnictwo EGMONT ma do zaoferowania dwie wersje tej gry – „To jest kryminał” oraz „Morskie opowieści”. Każda z nich oferuje równie dobrą, ciekawą i pełną śmiechu zabawę. Jedynym ogranicznikiem może być to, że gracze nie lubią konkretnego tematu, Mi zarówno kryminalne klimaty jak i podróże w morskich falach odpowiadały i bawiłem się przy obu tytułach znakomicie. Gra wydaje się bardzo prosta, i taka też jest jeżeli chodzi o zasady. Jednak rozgrywka dobitnie pokazuje jak ulotna może być nasza pamięć. Niejednokrotnie „strzelałem” przy swojej opowieści, nie byłem pewien kolejności kart itp., szczególnie, gdy opowiadane historie znacząco nam się wydłużały. Jednak właśnie takie chwile z nutką niepewności i pewnym ryzykiem dawały najwięcej frajdy. Gra działa dobrze zarówno przy dwóch jak i większej ilości graczy. Jednak nie oszukujmy się, im więcej osób, tym ciekawiej. Karty, które dostajemy znacznie różnią się od tych, przy których poprzednio prowadziliśmy narrację. Przy dwóch graczach zmienność ta jest na zupełnie innym poziomie.

Dzięki grom „Fabula Rasa” powróciłem do lat swojego dzieciństwa. I był to powrót jak najbardziej pozytywny, pełen zabawy i frajdy. Bawiłem się i bawię nadal przy tych grach wyśmienicie. Każdy kto lubi gry imprezowe powinien mieć co najmniej jeden z tych tytułów w swojej kolekcji.

 Dziękuję Wydawnictwu Egmont za egzemplarze do recenzji. 

Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń