"Dziennik: Wyprawa 1907" to
kolejna , po "Dzienniku 29" pozycja od Foxgames, będąca
interaktywną grą książkową. Dostajemy ponownie zestaw zagadek (tym razem 44
sztuki), przy których przyjdzie nam się okrutnie spocić. Jak działa taka zabawa
- możecie dowiedzieć się z naszej recenzji poprzedniego "Dziennika",
tutaj natomiast znajdziemy też parę różnic. A zatem po kolei: zagadki
rozgryzamy bez pomijania, więc nie ma zmiłuj, jeśli się zaciąłeś, to nie
ruszysz dalej. Otrzymujemy też poziom poczytalności jako swoisty "pasek
życia" - za każdą wykorzystaną podpowiedź odejmujemy sobie punkty, a za
poprawne rozwiązanie - dodajemy. Działa jako dodatkowa motywacja do wyciśnięcia
wszystkiego z szarych komórek, jednak możemy sobie pozwolić na wiele, nim
wyczerpiemy poczytalność do zera. Ponadto dostaliśmy coś na kształt fabuły - w
tle przewija się motyw dziennika spisanego podczas pewnego tajemniczego rejsu,
podparty dość treściwymi zapiskami przy kolejnych zagadkach (do odczytania na
końcu książki), ale nie oszukujmy się - prawdziwe mięso stanowią łamigłówki. I
tutaj mały niedosyt - wszystko działa jak trochę gorsza wersja "Dziennika
29". Styl i tematyka zagadek pozostały takie same (nadal dziedzina
"wiedza ogólna z domieszką abstrakcji"), jednak jakoś tak bardziej
frustrują, jeszcze bardziej szaleją z poziomem, od dziwnie łatwych po zbyt
enigmatyczne. Na plus - kilka perełek, nieprzeginających w żadną ze stron,
podnoszących automatycznie IQ o dwa punkty po rozwiązaniu. Przyznaję, im dalej
w las, tym częściej miałem ochotę poznać rozwiązanie idąc na łatwiznę, ale może
nie mam do tego już takiej cierpliwości. Co nie zmienia faktu, że moim zdaniem
"Dziennik 29" robił to lepiej - zapewne spora też w tym zasługa
"pierwszego razu". Na pewno jest to łakomy kąsek dla zaznajomionych z
tematem, chętnych do pomęczenia łepetyny, a biorąc po uwagę fakt, że poziom
trudności jest tutaj kwestią bardzo indywidualną - tym bardziej polecam
sprawdzić.
Za interaktywną grę książkową dziękujemy Wydawnictwu Foxgames.
Zobacz również:
- "Dziennik 29. Interaktywna gra książkowa" Dimitris Chassapakis
Komentarze
Prześlij komentarz