Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Batman Detective Comics - Nowe sąsiedztwo - recenzja - EGMONT

  Dzieje się w Uniwersum DC! Bruce Wayne musi dostosować się do nowej rzeczywistości. Wyprowadza się ze swojej posiadłości, opuszcza jaskinię, a zamiast tego zamieszkuje kamienicę w centrum miasta oraz tworzy sieć mini jaskiń w kanałach Gotham. Co gorsza Bruce zostaje oskarżony o morderstwo młodej dziewczyny, której ojciec nie cofnie się przed niczym aby wymierzyć sprawiedliwość po swojemu. Jakby tego było mało to w Gotham pojawia się nowe, nieznane dotąd zagrożenie. Obawiałem się trochę tego komiksu, ponieważ od jakiegoś czasu nie śledziłem losów Batmana oraz innych bohaterów DC. Dlatego też zastanawiałem się czy nie znajdzie się tutaj mnóstwo nawiązań do wcześniejszych wydarzeń i postaci, których nie kojarzę albo losów nie znam. Takie wątki oraz bohaterowie oczywiście się pojawili, jednakże nie wpłynęło to na odbiór i zrozumienie fabuły, więc na wstępie mogę polecić ten tytuł osobom, które chcą wrócić do tego uniwersum. Ale to nie koniec zalet bowiem historia stoi tutaj na napraw

"Dziennik. Wyprawa 1907" Kiafas Giorgios



"Dziennik: Wyprawa 1907" to kolejna , po "Dzienniku 29" pozycja od Foxgames, będąca interaktywną grą książkową. Dostajemy ponownie zestaw zagadek (tym razem 44 sztuki), przy których przyjdzie nam się okrutnie spocić. Jak działa taka zabawa - możecie dowiedzieć się z naszej recenzji poprzedniego "Dziennika", tutaj natomiast znajdziemy też parę różnic. A zatem po kolei: zagadki rozgryzamy bez pomijania, więc nie ma zmiłuj, jeśli się zaciąłeś, to nie ruszysz dalej. Otrzymujemy też poziom poczytalności jako swoisty "pasek życia" - za każdą wykorzystaną podpowiedź odejmujemy sobie punkty, a za poprawne rozwiązanie - dodajemy. Działa jako dodatkowa motywacja do wyciśnięcia wszystkiego z szarych komórek, jednak możemy sobie pozwolić na wiele, nim wyczerpiemy poczytalność do zera. Ponadto dostaliśmy coś na kształt fabuły - w tle przewija się motyw dziennika spisanego podczas pewnego tajemniczego rejsu, podparty dość treściwymi zapiskami przy kolejnych zagadkach (do odczytania na końcu książki), ale nie oszukujmy się - prawdziwe mięso stanowią łamigłówki. I tutaj mały niedosyt - wszystko działa jak trochę gorsza wersja "Dziennika 29". Styl i tematyka zagadek pozostały takie same (nadal dziedzina "wiedza ogólna z domieszką abstrakcji"), jednak jakoś tak bardziej frustrują, jeszcze bardziej szaleją z poziomem, od dziwnie łatwych po zbyt enigmatyczne. Na plus - kilka perełek, nieprzeginających w żadną ze stron, podnoszących automatycznie IQ o dwa punkty po rozwiązaniu. Przyznaję, im dalej w las, tym częściej miałem ochotę poznać rozwiązanie idąc na łatwiznę, ale może nie mam do tego już takiej cierpliwości. Co nie zmienia faktu, że moim zdaniem "Dziennik 29" robił to lepiej - zapewne spora też w tym zasługa "pierwszego razu". Na pewno jest to łakomy kąsek dla zaznajomionych z tematem, chętnych do pomęczenia łepetyny, a biorąc po uwagę fakt, że poziom trudności jest tutaj kwestią bardzo indywidualną - tym bardziej polecam sprawdzić.

Za interaktywną grę książkową dziękujemy Wydawnictwu Foxgames.

Zobacz również:
- "Dziennik 29. Interaktywna gra książkowa" Dimitris Chassapakis

Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń