Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Star Wars: Darth Vader — Czerń, Biel i Czerwień - recenzja

  Star Wars: Darth Vader — Czerń, Biel i Czerwień to komiks, który od razu przyciąga wzrok. Nie dlatego, że opowiada coś zupełnie nowego o Vaderze, ale dlatego, że robi to w niezwykle prosty i surowy sposób. Trzy kolory – czerń, biel i czerwień – wystarczą, by stworzyć świat, który wygląda jak sen (albo koszmar) Dartha Vadera. Każda historia w tym tomie pokazuje go z innej strony – raz jako bezlitosnego kata, raz jako człowieka uwięzionego w swojej przeszłości. Nie ma tu długich dialogów ani typowych dla serii walk na miecze świetlne. Zamiast tego dostajemy emocje, symbolikę i dużo ciszy. Czasem to działa świetnie, czasem zostawia uczucie niedosytu, jakby twórcy bali się powiedzieć więcej. Rysunki są mocne, kontrastowe, często brutalne. Czerwień użyta z umiarem potrafi wbić się w pamięć — czy to jako krew, światło miecza, czy echo gniewu Vadera. Momentami jednak styl bywa przesadzony; niektóre kadry są tak intensywne, że trudno złapać oddech. To komiks, który bardziej uderza wizua...

Porwanie - Foxgames

 


Komiksy paragrafowe robią się coraz popularniejsze. Dużą zasługę w tej kwestii ma wydawnictwo Foxgames, które na swoim koncie ma już kilka takich tytułów. Ja do tej pory miałem styczność z komiksem „Zombie”, który okazał się strzałem w dziesiątkę i zrobił na mnie bardzo dobre wrażenia. Nic więc dziwnego, że w końcu sięgnąłem po kolejny tytuł tego wydawnictwa.

W komiksie paragrafowym „Porwanie” wcielamy się w rolę ojca poszukującego swoją uprowadzoną córkę. Poszlaki prowadzą go do tajemniczego dworu, otrzymujemy krótkie wprowadzenie i stajemy przed pierwszym wyborem. Kolejne paragrafy stawiają nas w coraz trudniejszych sytuacjach, a kolejne decyzje mogą okazać się śmiertelne.

Wielką zaletą tego komiksu jest tajemniczość. Nigdy nie wiemy co kryje się w kolejnym pokoju czy za rogiem. Każda kolejna, nawet pozornie niewiele znacząca decyzja może przerodzić się w śmiertelnie niebezpieczną sytuację, a groźnie wyglądające wydarzenie dać nam cenne wskazówki lub przedmioty. Kolejna mocna zaleta tytułu to klimat. Mrok, wrażenie zagrożenia i niebezpieczeństwa towarzyszą nam przez całą rozgrywkę i nie odstępują nas ani na krok. Wyszło to genialnie i naprawdę robi robotę. W porównaniu z wspomnianym wcześniej zeszytem „Zombie” w „Porwaniu” znacznie częściej otrzymujemy rany, a co za tym idzie giniemy. Oj nachodziło się po tych korytarzach, szukało odpowiedniej drogi, żeby rozwiązać zagadkę, a przy okazji otrzymać jak najmniej ran, żeby przetrwać to co czeka na nas w nieznanym. A jakie było moje zdziwienie, gdy byłem już na finiszu, już kończyłem przygodę, otwierałem szampana i nagle okazywało się, że moja postać ginie. I wiecie co, nie mogę zaliczyć tego faktu jako wadę. Bawiłem się świetnie przeczesując kolejne pokoje i korytarze, sprawdzając gdzie popełniłem błąd. Ale warto było „trochę” się pomęczyć żeby w końcu odnieść triumf.

Komiks paragrafowy „Porwanie” to dojrzały, pełen klimatu tytuł, który zapewnił mi wiele zabawy. Trup ściele się gęsto i to najczęściej trup gracza, jednak zapewniam Was, że nie zniechęci Was to do rozgrywki lecz jeszcze bardziej rozbudzi ciekawość i wolę zwycięstwa. „Porwanie” mogę polecić z czystym sumieniem, wiem, że się nie zawiedziecie i spędzicie naprawdę ciekawe chwile przy tym komiksie.


Inne komiksy paragrafowe od Foxgames:

Zombie

Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń