Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Mix Tura - Muduko

  Życie pokazało, że w pracy mogą od nas wymagać wielu różnych i dziwnych rzeczy. Nic nie przebije jednak tego co spotka nas w grze Mix tura. Oto bowiem wcielamy się w niej w gobliny, które testują dla Wiedźmy przeróżne eliksiry. Nie oszukujmy się, nie uświadczymy tu żadnych zasad BHP, ba co więcej – większość płynów, które wypijemy przenoszą nas na „tamten świat”. Ale spokojnie, niejednokrotnie wrócimy do żywych. N wstępie rozgrywki każdy z graczy otrzymuje cztery eliksiry, jeden zabójczy i trzy bezpieczne (w późniejszym czasie stosunek ten zmieni się na jeden do jednego) oraz pojedyncze antidotum. Ustawiamy je rewersem do góry. Podczas swojej tury gracz ciągnie kartę ze stosu i odczytuje instrukcję w niej zawartą. Każdy z graczy, którego dotyczy odczytany tekst pije jeden ze swoich eliksirów. Jeżeli wybrał bezpieczny może spać spokojnie (do czasu), jeżeli ten drugi to… no cóż odwraca swoją kartę goblina na stronę ducha. Od teraz nie pije eliksirów, jednak gdy przyjdzie jego kolej n

Masters of the Universe: Fields of Eternia - kilka słów o grze

 



          W tym roku mamy do czynienia z mocnym ,,He-Man-owym uderzeniem”. Mattel przygotował aż trzy nowe linie zabawek z serii ,,Masters of the Universe” (w tym jedna skierowana do dzieci, a nie do dorosłych kolekcjonerów; tak, tak, MOTU to obecnie głównie linia dla dorosłych!). Na platformie Netflix szykują się, natomiast, aż dwa seriale z He-Manem (,,Revelations” od autorów ,,Castelvanii” dla starszych widzów oraz CGI dla dzieci)... Poza tym, miłośnicy planszówek, otrzymają aż dwa tytuły w kampaniach crowdfundingowych... Ze względów licencyjnych jeden z nich będzie skierowany głównie dla Amerykanów, a drugi dla Europejczyków.

          Przeznaczona na rynek europejski gra planszowa ,,Masters of the Universe: Fields of Eternia” powstała w pilskim Archon Studio, dla którego mam zaszczyt pracować. Brałem udział w jej tworzeniu. W tym tekście chciałbym wrócić myślami do tego procesu, a także zarysować czego można się spodziewać po ,,Fields of Eternia”.

          Otrzymując licencję He-Mana na rynek europejski, Studio postanowiło zawrzeć w grze elementy typowe dla gry euro (,,Nie róbmy kolejnego dungeon crawlera!”)... Nasz ,,He-Man” od początku miał być czymś co łączy mechaniki euro z elementami przygodowymi.

          ,,Szkielet” gry przygotował Dave Ketch, który opracował też niezwykle innowacyjny system walki. Trudno szukać czegoś takiego w obecnych na rynku grach planszowych. System ów opiera się na talii kart, która z upływem rund staje się coraz mocniejsza. Od gracza zależy w jaki sposób wykorzysta karty, i na który element walki położy nacisk – na Atak, Obronę czy Inicjatywę. Wszystko, ponadto, ściśle łączy się z broniami i zdolnościami bohaterów, a także z możliwościami pojazdów, czarów i ekwipunku. Naprawdę warto to sprawdzić!

Miesiące testów wewnętrznych i zewnętrznych pomogły nam zbalansować i ,,upłynnić” całość. W międzyczasie inni członkowie naszego teamu – Jacek i Kamil – dorzucili do całości tryb skirmish oraz solo.



          Czym więc jest ,,Masters of the Universe: Fields of Eternia”? To strategiczno-przygowa gra dla 1-6 graczy, w której znajdują się elementy kontroli obszaru, deckbuildingu i nieco RPG. Grę zaczyna się od wyboru frakcji – w obrębie której gracze w pełni kooperują. Każda strona ma do dyspozycji 15 żołnierzy, przy pomocy których przejmuje się obszary i zarabia Eternium; dzięki niemu nabywać można czary, ekwipunek oraz pojazdy. Bohaterowie, natomiast, podróżują po Eternii, stawiają czoła różnym wydarzeniom, walczą z potworami (prosty i szybki system kostkowy), oswajają bestie i gromadzą towarzyszy; a wszystko to po to, by wzmacniać początkową talię walki i być gotowym na epickie starcia z innymi bohaterami oraz bossami, a ostatecznie zgromadzić większą ilość punktów zwycięstwa.

          Muszę przyznać, że He-Mana znałem jedynie z oglądanej w dzieciństwie klasycznej kreskówki z lat 80. (zapamiętałem przede wszystkim Orka! ;-D). Praca nad grą planszową przypomniała mi ten charakterystyczny klimat i odkryła leżącą w Eternii głębię. Wraz z Davem (i w kontakcie ze znawcą tematu Jukką Issakainenem) wczytywałem się w lore MOTU Classics i starałem się przełożyć ,,ducha MOTU” na ,,literę” planszowych mechanik. Jestem przekonany, że wyszło to naprawdę dobrze. :-) Oglądając netfliksowe ,,MOTU Revelations” zajrzyjcie więc także na stronę kampanii ,,Fields of Eternia” na GameFoundzie - https://gamefound.com/projects/draft/n1zzm7tjdh4xzdj9z2kkkdm1nws?project=motu&creator=archon-studio#/  Ruszamy 27. lipca!

 

Źródło grafik: https://archon-studio.com/blog/masters-of-the-universe-fields-of-eternia-qa-session

Komentarze

  1. Gra tworzona przez polskich twórców, ale nie zawiera polskiej wersji?? Chętnie zakupiłbym egzemplarz, ale tylko w polskim języku, angielska czy inna wersja mnie nie interesuje.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń