Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Star Wars: Darth Vader — Czerń, Biel i Czerwień - recenzja

  Star Wars: Darth Vader — Czerń, Biel i Czerwień to komiks, który od razu przyciąga wzrok. Nie dlatego, że opowiada coś zupełnie nowego o Vaderze, ale dlatego, że robi to w niezwykle prosty i surowy sposób. Trzy kolory – czerń, biel i czerwień – wystarczą, by stworzyć świat, który wygląda jak sen (albo koszmar) Dartha Vadera. Każda historia w tym tomie pokazuje go z innej strony – raz jako bezlitosnego kata, raz jako człowieka uwięzionego w swojej przeszłości. Nie ma tu długich dialogów ani typowych dla serii walk na miecze świetlne. Zamiast tego dostajemy emocje, symbolikę i dużo ciszy. Czasem to działa świetnie, czasem zostawia uczucie niedosytu, jakby twórcy bali się powiedzieć więcej. Rysunki są mocne, kontrastowe, często brutalne. Czerwień użyta z umiarem potrafi wbić się w pamięć — czy to jako krew, światło miecza, czy echo gniewu Vadera. Momentami jednak styl bywa przesadzony; niektóre kadry są tak intensywne, że trudno złapać oddech. To komiks, który bardziej uderza wizua...

"Rzuć kostką" Grudzień 2019 - relacja z wyjazdu



Kolejny planszówkowy wyjazd do stolicy za mną :) Tym razem celem podróży był konwent „Rzuć kostką” organizowany przez dobrze znany Game Troll TV. Wyprawę rozpocząłem na dworcu kolejowym o 6:11, by w Warszawie pojawić się przed godziną dziewiątą. Szybki dojazd autem na miejsce spotkania i szok. Ogromna kolejka ciągnąca się korytarzem, schodami,... schodami i kolejnymi półpiętrami. W końcu znalazłem koniec i grzecznie ustawiłem się oczekując rozpoczęcia imprezy. A za mną po kilku minutach ciągnęły się kolejne półpiętra ludzi ;)

Kilka minut po rozpoczęciu imprezy zrozumiałem co ciągnie tu taką rzeszę ludzi. Kapitalna atmosfera. Można nawet rzec, że rodzinna. Przystrojona choinka z plansz-prezentami, głośnik z rozbrzmiewającymi świątecznymi hitami, stoły przygotowane na rozłożenie pierwszych planszówek, wszechobecna ekipa organizatorska, która nie szczędziła swojego czasu dla uczestników.


A wizytatorzy mieli co robić. Pomijając już nawet całe mnóstwo gier do wypożyczenia, do atrakcji imprezy należały: quiz wiedzy Troll-planszówkowej, stoisko wydawnictwa Lacerta z przemiłą, zawsze pomocną ekipą, losowanie nagród, malowanie figurek, punkt sprzedaży gier, strefa prototypów, prezentacje gier. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Moją szczególną uwagę zwróciły dwa prototypy: piękna, świetnie zapowiadająca się karcianka „Ostium do innego świata” autorstwa twórców gry „Straszydła” oraz kooperacyjny „Assault on Doomrock” z genialnym humorem.






Kolejną „truskawką na torcie” było możliwość zagrania w Spirit Island, którego polska wersja pojawi się dzięki wcześniej wspomnianemu wydawnictwu Lacerta. Jest to gra kooperacyjna, w której gracze wcielają się w tytułowe duchy wyspy, na której coraz więcej pozwalają sobie ludzcy „najeźdźcy”. Jak to w życiu bywa, społeczeństwo pozwala sobie na coraz więcej i stopniowo niszczy naszą piękną krainę. Naszym zadaniem jest zniwelować negatywny wpływ człowieka na wyspę. Szykuje się ciekawy, wymagający co-op.


Jednak największą zaletą tego spotkania są po prostu ludzie. Tak jak pisałem panuje tu świetna, rodzinna atmosfera. Każdy jest otwarty na rozmowę, pomoc, czy wspólne granie. Nieważne czy mamy do czynienia z „Trollami”, wystawcami czy samymi uczestnikami. Ja sam na „Rzuć kostką” byłem pierwszy raz, nie był to jednak żaden problem aby podczas quizu organizowanego przez Klaudię po prostu dosiąść się do istniejącej drużyny i razem z nimi dobrze się bawić (Pozdrawiam kultystów ;) ).


Ekipa Game Troll TV stworzyła wyjątkową imprezę jakiej inni mogą pozazdrościć. Może nie jest to największy konwent planszówkowy z tłumami biegającymi od stoiska do stoiska. Tutaj jest coś więcej – świetni ludzie z organizatorami na czele oraz megaklimat, który sprawia, że człowiek już teraz czeka na kolejną edycję.












Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń