Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Świat Akwilonu. Orki i Gobliny - tom 3 - Gri'im

  "Orki i Gobliny" to seria komiksowa osadzona w fascynującym uniwersum fantasy znanym jako Akwilon. Wyróżnia ją, można by rzecz, jeszcze większy niż w innych seriach mrok. Tworzący tę opowieść, Jean-Luc Istin i Nicolas Jarry, francuscy scenarzyści specjalizujący się w mitach i baśniach, przenoszą czytelników do świata Akwilonu, gdzie rozgrywają się niezwykłe przygody. Tym razem odwiedzamy mroźną północ tej krainy. Akcja tomu 3 skupia się na postaci orka Gri’ima, doświadczonego wojownika, który powraca do Krainy Lodów, aby uporać się z własną przeszłością. Jednakże, jego powrót zbiega się w czasie z pojawieniem się wielkiej wyprawy poszukiwaczy złóż naturalnych (wśród nich mocne postacie - także kobiece!). Ludzie, myśląc że ogólnoświatowa wojna z ghulami na północy dobiegła końca, wierzą, że teraz mogą bezpiecznie prowadzić wydobycie. Nie zdają sobie jednak sprawy, że skutki potężnych czarów użytych w czasie wojny mogą wywołać grozę sprzed tysiącleci… grozę mającą postać garg

Kingdomino Duel - Foxgames

Kingdomino Duel - recenzja


Kingdomino Duel
Autor: Bruno Cathala, Ludovic Maublanc
Wydawnictwo: Foxgames
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: ok 30 min.
Wiek graczy: 8+

Gry typu Roll&Write robią się coraz popularniejsze w gronie Pokoju Geeka. Jak do tej pory, każdy tytuł z tego gatunku cieszył się u nas dużym uznaniem i dawał dużo radości z gry. Nic więc dziwnego, że „Kingdomino Duel” trafiło na nasz stół. Ale czy sprostało postawionej poprzeczce?


ROZGRYWKA
„Kingdomino Duel” to gra dla dwóch osób, w której każdy z graczy buduje własne królestwa. Służą im do tego cztery kostki K6, na których znajdują się różnego rodzaju herby. Mają one symbolizować różne posiadłości znajdujące się w naszym królestwie.

Gracz aktywny rozpoczyna swoją turę rzutem wszystkimi kośćmi, wybiera jeden z wyników rzutu, następnie drugi gracz bierze dwie kości, następnie aktywny gracz dobiera pozostały herb. Z wybranych kości buduje się swoje królestwo. Wyniki nakłada się na planszę gracza tak aby oba herby przylegały do siebie. Każdy z herbów oznacza osobną posiadłość, a takie same wzory narysowane obok siebie powiększają tworzone posiadłości. Dodatkowym ważnym czynnikiem są krzyżyki na kościach, symbolizujące dygnitarzy, których przypisujemy do posiadłości. Mają oni duży wpływ na wynik końcowy, ponieważ punkty liczy się jaki sumę jednakowych symboli tworzących posiadłość pomnożoną przez ilość dygnitarzy umieszczonych w danej strefie. Dodatkowo każdy z herbów użytych w trakcie rozgrywki wykreśla się w księdze czarów. Pierwszy gracz, który uzupełni wszystkie pola przy danym zaklęciu może go użyć raz podczas rozgrywki. Magicznych mocy w księdze jest sześć, są to m.in. obrócenie wybranej kości, możliwość rozdzielenia herbów w trakcie rysowania ich na mapie, dodanie dodatkowego dygnitarza itp.

Tury trwają naprzemiennie do momentu gdy gracze zapełnią wszystkie swoje pola na mapie lub żadna z osób nie może już narysować herbów na mapce. Po tym następuje liczenie punktów, wygrywa gracz, który zbierze ich najwięcej.

Niestety „Kingdomino Duel” nie daje żadnych większych emocji i sprowadza się do rysowania jak największych pól posiadłości z dużą ilością dygnitarzy. Czary wnoszą niewiele i są zaledwie malutkim urozmaiceniem, które i tak niewiele wnosi do rozgrywki.



PODSUMOWANIE
Niestety, tytuł ten nie spełnił w żaden sposób moich oczekiwań, rozgrywki w „Kingdomino Duel” były nużące i strasznie się dłużyły. W zasadzie to gra nie oferuje niczego ciekawego. Wiele pozycji z tego gatunku pokazało, że przy minimalnej ilości zasad można stworzyć ciekawe i emocjonujące tytuły, niestety ta gra nie zalicza się to tego grona.




Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń