Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Wojna Łowców Nagród: Jeszcze Jedno Zadanie - EGMONT

  Uniwersum Star Wars rozwija się nieprzerwanie zarówno jeżeli chodzi o kolejne filmy czy seriale ale również w zakresie komiksowym. Co ciekawe i dla mnie ważne wiele z powstających tytułów omija temat mocy, Jedi itp., a skupia się na pozostałych strefach tego fascynującego świata. Idealnym przykładem jest komiksowy tom „Wojna Łowców Nagród: Jeszcze jedno zadanie”. Tytuł jest swego rodzaju uzupełnieniem wydanej przez EGMONT podserii „Wojny Łowców Nagród”. Otrzymujemy tutaj trzy historie osadzone we wspomnianej linii wydarzeń. Trzeba jednak wspomnieć o tym, że każda z nich odwołuje się do innego wydarzenia i niekoniecznie są one ze sobą powiązane. I tak historia z Boba Fettem w roli głównej rozgrywa się przed i w trakcie     WŁN Alfa”. Przygody 4-Lom i Zuckussa odbywają się po pierwszym tomie „Wojny”. Zaś komiks o IG-88 to jeszcze inna para kaloszy. Mamy tu niezły misz-masz i trzeba wprost powiedzieć że osoby nieobyte z poprzednimi tomami będą mocno zagubione i raczej się tutaj nie od

Kingdomino Duel - Foxgames

Kingdomino Duel - recenzja


Kingdomino Duel
Autor: Bruno Cathala, Ludovic Maublanc
Wydawnictwo: Foxgames
Liczba graczy: 2
Czas rozgrywki: ok 30 min.
Wiek graczy: 8+

Gry typu Roll&Write robią się coraz popularniejsze w gronie Pokoju Geeka. Jak do tej pory, każdy tytuł z tego gatunku cieszył się u nas dużym uznaniem i dawał dużo radości z gry. Nic więc dziwnego, że „Kingdomino Duel” trafiło na nasz stół. Ale czy sprostało postawionej poprzeczce?


ROZGRYWKA
„Kingdomino Duel” to gra dla dwóch osób, w której każdy z graczy buduje własne królestwa. Służą im do tego cztery kostki K6, na których znajdują się różnego rodzaju herby. Mają one symbolizować różne posiadłości znajdujące się w naszym królestwie.

Gracz aktywny rozpoczyna swoją turę rzutem wszystkimi kośćmi, wybiera jeden z wyników rzutu, następnie drugi gracz bierze dwie kości, następnie aktywny gracz dobiera pozostały herb. Z wybranych kości buduje się swoje królestwo. Wyniki nakłada się na planszę gracza tak aby oba herby przylegały do siebie. Każdy z herbów oznacza osobną posiadłość, a takie same wzory narysowane obok siebie powiększają tworzone posiadłości. Dodatkowym ważnym czynnikiem są krzyżyki na kościach, symbolizujące dygnitarzy, których przypisujemy do posiadłości. Mają oni duży wpływ na wynik końcowy, ponieważ punkty liczy się jaki sumę jednakowych symboli tworzących posiadłość pomnożoną przez ilość dygnitarzy umieszczonych w danej strefie. Dodatkowo każdy z herbów użytych w trakcie rozgrywki wykreśla się w księdze czarów. Pierwszy gracz, który uzupełni wszystkie pola przy danym zaklęciu może go użyć raz podczas rozgrywki. Magicznych mocy w księdze jest sześć, są to m.in. obrócenie wybranej kości, możliwość rozdzielenia herbów w trakcie rysowania ich na mapie, dodanie dodatkowego dygnitarza itp.

Tury trwają naprzemiennie do momentu gdy gracze zapełnią wszystkie swoje pola na mapie lub żadna z osób nie może już narysować herbów na mapce. Po tym następuje liczenie punktów, wygrywa gracz, który zbierze ich najwięcej.

Niestety „Kingdomino Duel” nie daje żadnych większych emocji i sprowadza się do rysowania jak największych pól posiadłości z dużą ilością dygnitarzy. Czary wnoszą niewiele i są zaledwie malutkim urozmaiceniem, które i tak niewiele wnosi do rozgrywki.



PODSUMOWANIE
Niestety, tytuł ten nie spełnił w żaden sposób moich oczekiwań, rozgrywki w „Kingdomino Duel” były nużące i strasznie się dłużyły. W zasadzie to gra nie oferuje niczego ciekawego. Wiele pozycji z tego gatunku pokazało, że przy minimalnej ilości zasad można stworzyć ciekawe i emocjonujące tytuły, niestety ta gra nie zalicza się to tego grona.




Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń