Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Mix Tura - Muduko

  Życie pokazało, że w pracy mogą od nas wymagać wielu różnych i dziwnych rzeczy. Nic nie przebije jednak tego co spotka nas w grze Mix tura. Oto bowiem wcielamy się w niej w gobliny, które testują dla Wiedźmy przeróżne eliksiry. Nie oszukujmy się, nie uświadczymy tu żadnych zasad BHP, ba co więcej – większość płynów, które wypijemy przenoszą nas na „tamten świat”. Ale spokojnie, niejednokrotnie wrócimy do żywych. N wstępie rozgrywki każdy z graczy otrzymuje cztery eliksiry, jeden zabójczy i trzy bezpieczne (w późniejszym czasie stosunek ten zmieni się na jeden do jednego) oraz pojedyncze antidotum. Ustawiamy je rewersem do góry. Podczas swojej tury gracz ciągnie kartę ze stosu i odczytuje instrukcję w niej zawartą. Każdy z graczy, którego dotyczy odczytany tekst pije jeden ze swoich eliksirów. Jeżeli wybrał bezpieczny może spać spokojnie (do czasu), jeżeli ten drugi to… no cóż odwraca swoją kartę goblina na stronę ducha. Od teraz nie pije eliksirów, jednak gdy przyjdzie jego kolej n

"Droga Szamana. Etap 1: Początek", "Droga Szamana. Etap 2: Gambit Kartosa", Wasilij Machanienko


W swoim życiu przeczytałem dwie książki. Jedna z nich to "Droga Szamana", druga zresztą też. Gdybyście ją przeczytali to wiedzielibyście, że pieniądze to nie wszystko (nabijanie doświadczenia jest równie ważne), że nie zdradza się przyjaciół i nie leveluje w podziemiach bez nich, ale niestety Wy zapchaliście sobie głowy jakimiś pierdołami o Greyu i teraz na siłę próbujecie zainteresować tym innych. No cóż, myślę, że warto zapoznać się z tym co "Droga Szamana" ma do zaoferowania.



Omawiana tutaj książkowa seria należy do gatunku "LitRPG" - jest to, jak sama nazwa wskazuje, połączenie literatury z elementami zaczerpniętymi wprost z gier RPG. Czyli w skrócie - śledzimy poczynania głównego bohatera w pierwszoosobowej narracji, który zdobywa kolejne poziomy doświadczenia, rozwija umiejętności, nabywa nowe, wchodzi w interakcje z postaciami NPC, zabija krzątające się tu i ówdzie moby, oraz konsekwentnie popycha scenariusz do przodu. Jak do tego doszło ? Otóż Dymitrij Machan, 30-letni specjalista do spraw bezpieczeństwa komputerowego, zostaje skazany na 8 lat za nieumyślnie popełnione przestępstwo. Karę musi odbyć w Barlionie - wirtualnym świecie, pochłaniającym wszystkich obywateli współczesnego świata na całe miesiące. Czeka go ciężka praca w kopalni, bynajmniej nie wirtualna - dzięki wyłączeniu filtrów doznań odczuje na własnej skórze, co to znaczy krew, pot i łzy (i odrobina humoru od czasu do czasu). A to dopiero początek przygody - w drugim tomie historia się rozkręca, scenariusz gry oferuje coraz to bardziej wymagające i tajemnicze zadania, a nasz Szaman Machan świetnie odnajduje się w tej karuzeli wydarzeń. Chociaż z czasem pojawia się silne wrażenie, że absolutnie wszystko kręci się wokół niego - jest to trochę zbyt nachalne, choć nie psuje radości z czytania.




Wisienką na torcie jest wykorzystanie systemu zapożyczonego z gry "World of Warcraft" - w efekcie otrzymujemy spisaną na papierze relację z gameplay'u dobrego eRPeGa. Czego tutaj nie ma: otwieranie okna ze statystykami gracza, ramki z powiadomieniami o otrzymanych obrażeniach, buffach, debuffach, informacje z warunkami zaliczenia danego zadania, interakcja z postaciami innych graczy (obowiązkowa walka w trybie PvP), rajdy w podziemiach, unikatowy ekwipunek po ubitych bossach - czytelnicy-gracze poczują się tutaj jak u siebie w... grze. Te książki wciągają jak bagno i są znakomitą alternatywą dla oglądania kolejnego, nudnego "let's play'a" na YouTube. Śledzenie postępu głównego bohatera i analizowanie wraz z nim jego drzewka rozwoju to powiew świeżości dla osób zagłębionych w klasycznej literaturze, a dla graczy - pozycja obowiązkowa. Bawiłem się przy "Drodze Szamana" świetnie, a biorąc pod uwagę, że niebawem w Polsce powinny ukazać się kolejne tomy (autor ma na swoim koncie już 7 pozycji z tego cyklu), czeka mnie jeszcze więcej dobrej zabawy - tego jestem pewien.

Zdobyłeś osiągnięcie!
"Przeczytaj recenzję"
Doświadczenie: +500 EXP
Intelekt: +1
Punkty życia: +100
Mana: +50
Zmarnowany czas: -5 minut
Osiągnięto kolejny poziom!

Cykl "Droga Szamana":
1) "Droga Szamana. Etap 1: Początek"
2) "Droga Szamana. Etap 2: Gambit Kartosa"
3) "Droga Szamana. Etap 3: Tajemnica mrocznego lasu"

Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń