"Droga Szamana. Etap 1: Początek", "Droga Szamana. Etap 2: Gambit Kartosa", Wasilij Machanienko


W swoim życiu przeczytałem dwie książki. Jedna z nich to "Droga Szamana", druga zresztą też. Gdybyście ją przeczytali to wiedzielibyście, że pieniądze to nie wszystko (nabijanie doświadczenia jest równie ważne), że nie zdradza się przyjaciół i nie leveluje w podziemiach bez nich, ale niestety Wy zapchaliście sobie głowy jakimiś pierdołami o Greyu i teraz na siłę próbujecie zainteresować tym innych. No cóż, myślę, że warto zapoznać się z tym co "Droga Szamana" ma do zaoferowania.



Omawiana tutaj książkowa seria należy do gatunku "LitRPG" - jest to, jak sama nazwa wskazuje, połączenie literatury z elementami zaczerpniętymi wprost z gier RPG. Czyli w skrócie - śledzimy poczynania głównego bohatera w pierwszoosobowej narracji, który zdobywa kolejne poziomy doświadczenia, rozwija umiejętności, nabywa nowe, wchodzi w interakcje z postaciami NPC, zabija krzątające się tu i ówdzie moby, oraz konsekwentnie popycha scenariusz do przodu. Jak do tego doszło ? Otóż Dymitrij Machan, 30-letni specjalista do spraw bezpieczeństwa komputerowego, zostaje skazany na 8 lat za nieumyślnie popełnione przestępstwo. Karę musi odbyć w Barlionie - wirtualnym świecie, pochłaniającym wszystkich obywateli współczesnego świata na całe miesiące. Czeka go ciężka praca w kopalni, bynajmniej nie wirtualna - dzięki wyłączeniu filtrów doznań odczuje na własnej skórze, co to znaczy krew, pot i łzy (i odrobina humoru od czasu do czasu). A to dopiero początek przygody - w drugim tomie historia się rozkręca, scenariusz gry oferuje coraz to bardziej wymagające i tajemnicze zadania, a nasz Szaman Machan świetnie odnajduje się w tej karuzeli wydarzeń. Chociaż z czasem pojawia się silne wrażenie, że absolutnie wszystko kręci się wokół niego - jest to trochę zbyt nachalne, choć nie psuje radości z czytania.




Wisienką na torcie jest wykorzystanie systemu zapożyczonego z gry "World of Warcraft" - w efekcie otrzymujemy spisaną na papierze relację z gameplay'u dobrego eRPeGa. Czego tutaj nie ma: otwieranie okna ze statystykami gracza, ramki z powiadomieniami o otrzymanych obrażeniach, buffach, debuffach, informacje z warunkami zaliczenia danego zadania, interakcja z postaciami innych graczy (obowiązkowa walka w trybie PvP), rajdy w podziemiach, unikatowy ekwipunek po ubitych bossach - czytelnicy-gracze poczują się tutaj jak u siebie w... grze. Te książki wciągają jak bagno i są znakomitą alternatywą dla oglądania kolejnego, nudnego "let's play'a" na YouTube. Śledzenie postępu głównego bohatera i analizowanie wraz z nim jego drzewka rozwoju to powiew świeżości dla osób zagłębionych w klasycznej literaturze, a dla graczy - pozycja obowiązkowa. Bawiłem się przy "Drodze Szamana" świetnie, a biorąc pod uwagę, że niebawem w Polsce powinny ukazać się kolejne tomy (autor ma na swoim koncie już 7 pozycji z tego cyklu), czeka mnie jeszcze więcej dobrej zabawy - tego jestem pewien.

Zdobyłeś osiągnięcie!
"Przeczytaj recenzję"
Doświadczenie: +500 EXP
Intelekt: +1
Punkty życia: +100
Mana: +50
Zmarnowany czas: -5 minut
Osiągnięto kolejny poziom!

Cykl "Droga Szamana":
1) "Droga Szamana. Etap 1: Początek"
2) "Droga Szamana. Etap 2: Gambit Kartosa"

Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń