Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Mix Tura - Muduko

  Życie pokazało, że w pracy mogą od nas wymagać wielu różnych i dziwnych rzeczy. Nic nie przebije jednak tego co spotka nas w grze Mix tura. Oto bowiem wcielamy się w niej w gobliny, które testują dla Wiedźmy przeróżne eliksiry. Nie oszukujmy się, nie uświadczymy tu żadnych zasad BHP, ba co więcej – większość płynów, które wypijemy przenoszą nas na „tamten świat”. Ale spokojnie, niejednokrotnie wrócimy do żywych. N wstępie rozgrywki każdy z graczy otrzymuje cztery eliksiry, jeden zabójczy i trzy bezpieczne (w późniejszym czasie stosunek ten zmieni się na jeden do jednego) oraz pojedyncze antidotum. Ustawiamy je rewersem do góry. Podczas swojej tury gracz ciągnie kartę ze stosu i odczytuje instrukcję w niej zawartą. Każdy z graczy, którego dotyczy odczytany tekst pije jeden ze swoich eliksirów. Jeżeli wybrał bezpieczny może spać spokojnie (do czasu), jeżeli ten drugi to… no cóż odwraca swoją kartę goblina na stronę ducha. Od teraz nie pije eliksirów, jednak gdy przyjdzie jego kolej n

"Tajemnica mrocznego lasu" Wasilij Machanienko

 

"Tajemnica mrocznego lasu"
Wasilij Machanienko 
Wydawnictwo Insignis 

Cykl "Droga szamana" powraca w trzeciej  odsłonie "Tajemnica mrocznego lasu". Przez fanów serii tom z pewnością wyczekiwany, kontynuuje historię Machana, wrzuconego przymusowo do wirtualnego świata Barliony, aby jako szaman odpokutował swoje winy ze świata prawdziwego. Czytelników siedzących w temacie LitRPG nie trzeba namawiać do sięgnięcia po tą serię, nowicjuszy natomiast odsyłam do recenzji dwóch pierwszych książek. Naprawdę warto, tym bardziej jeśli sam lubisz czasem przyexpić na noobach.

Wracając - mamy do czynienia z rozszerzeniem znanej już opowieści, której kolejny etap to podróż do - cóż za zaskoczenie - Mrocznego Lasu i udział Machana w questach, które przyciągają nawet wysokolevelowych graczy. Tym razem do tego miodu zleciało się więcej pszczół - Szaman dorobił się nie tylko własnego klanu, ale i potężnych wrogów, stając się w wielu kręgach persona non grata. Ale nic to, poziom postaci wciąż pnie się w górę, ramki z eRPeGowymi powiadomieniami nadal wyskakują wesoło, a Machan uświadamia sobie, że programiści tego wirtualnego więzienia mogą go jeszcze nieraz zaskoczyć.

Prawdę mówiąc, poprzednie części wciągnęły mnie bardziej, ale trochę to zrozumiałe - początkowe zapoznawanie się z zasadami wykreowanego świata i budowanie postaci od pierwszego poziomu miało w sobie więcej tajemnicy i odkrywania nieznanego. To faktycznie trochę jak z grami - po kilkunastu godzinach nabijania poziomów może się wkraść pewna monotonia. Mimo to autor stara się jak może, urozmaicając fabułę nieoczywistymi zwrotami i szalonymi decyzjami Machana, który przecież ma wolność wyboru i nie zawsze musi płynąć z prądem. Poza tym nasuwa się jeszcze jedno spostrzeżenie - ponad rok oczekiwania na ten tom nie idzie w parze z kontrolowaniem rozwoju postaci i czasem zdarza się nam pogubić. "Droga szamana" najlepiej sprawdzi się, gdy przeczytamy wszystkie tomy na jednym wdechu - z pewnością wciągnie nas wtedy niczym dobra gra.

Podsumowując - gratka dla graczy i solidna kontynuacja, rozbudzająca oczekiwanie na kolejne tomy.

Zdobyłeś osiągnięcie!

"Przeczytaj recenzję"

Doświadczenie: +500 EXP

Intelekt: +1

Otrzymano buff "Mól książkowy"

Poziom Twojego parametru "Oczytanie" wzrasta o 10 jednostek

Czas trwania: 12 godzin

Osiągnięto kolejny poziom!

Cykl "Droga Szamana":
1) "Droga Szamana. Etap 1: Początek"
2) "Droga Szamana. Etap 2: Gambit Kartosa" 
3) "Droga Szamana. Etap 3: Tajemnica mrocznego lasu"



Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń