Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Star Wars: Darth Vader — Czerń, Biel i Czerwień - recenzja

  Star Wars: Darth Vader — Czerń, Biel i Czerwień to komiks, który od razu przyciąga wzrok. Nie dlatego, że opowiada coś zupełnie nowego o Vaderze, ale dlatego, że robi to w niezwykle prosty i surowy sposób. Trzy kolory – czerń, biel i czerwień – wystarczą, by stworzyć świat, który wygląda jak sen (albo koszmar) Dartha Vadera. Każda historia w tym tomie pokazuje go z innej strony – raz jako bezlitosnego kata, raz jako człowieka uwięzionego w swojej przeszłości. Nie ma tu długich dialogów ani typowych dla serii walk na miecze świetlne. Zamiast tego dostajemy emocje, symbolikę i dużo ciszy. Czasem to działa świetnie, czasem zostawia uczucie niedosytu, jakby twórcy bali się powiedzieć więcej. Rysunki są mocne, kontrastowe, często brutalne. Czerwień użyta z umiarem potrafi wbić się w pamięć — czy to jako krew, światło miecza, czy echo gniewu Vadera. Momentami jednak styl bywa przesadzony; niektóre kadry są tak intensywne, że trudno złapać oddech. To komiks, który bardziej uderza wizua...

"Tajemnica mrocznego lasu" Wasilij Machanienko

 

"Tajemnica mrocznego lasu"
Wasilij Machanienko 
Wydawnictwo Insignis 

Cykl "Droga szamana" powraca w trzeciej  odsłonie "Tajemnica mrocznego lasu". Przez fanów serii tom z pewnością wyczekiwany, kontynuuje historię Machana, wrzuconego przymusowo do wirtualnego świata Barliony, aby jako szaman odpokutował swoje winy ze świata prawdziwego. Czytelników siedzących w temacie LitRPG nie trzeba namawiać do sięgnięcia po tą serię, nowicjuszy natomiast odsyłam do recenzji dwóch pierwszych książek. Naprawdę warto, tym bardziej jeśli sam lubisz czasem przyexpić na noobach.

Wracając - mamy do czynienia z rozszerzeniem znanej już opowieści, której kolejny etap to podróż do - cóż za zaskoczenie - Mrocznego Lasu i udział Machana w questach, które przyciągają nawet wysokolevelowych graczy. Tym razem do tego miodu zleciało się więcej pszczół - Szaman dorobił się nie tylko własnego klanu, ale i potężnych wrogów, stając się w wielu kręgach persona non grata. Ale nic to, poziom postaci wciąż pnie się w górę, ramki z eRPeGowymi powiadomieniami nadal wyskakują wesoło, a Machan uświadamia sobie, że programiści tego wirtualnego więzienia mogą go jeszcze nieraz zaskoczyć.

Prawdę mówiąc, poprzednie części wciągnęły mnie bardziej, ale trochę to zrozumiałe - początkowe zapoznawanie się z zasadami wykreowanego świata i budowanie postaci od pierwszego poziomu miało w sobie więcej tajemnicy i odkrywania nieznanego. To faktycznie trochę jak z grami - po kilkunastu godzinach nabijania poziomów może się wkraść pewna monotonia. Mimo to autor stara się jak może, urozmaicając fabułę nieoczywistymi zwrotami i szalonymi decyzjami Machana, który przecież ma wolność wyboru i nie zawsze musi płynąć z prądem. Poza tym nasuwa się jeszcze jedno spostrzeżenie - ponad rok oczekiwania na ten tom nie idzie w parze z kontrolowaniem rozwoju postaci i czasem zdarza się nam pogubić. "Droga szamana" najlepiej sprawdzi się, gdy przeczytamy wszystkie tomy na jednym wdechu - z pewnością wciągnie nas wtedy niczym dobra gra.

Podsumowując - gratka dla graczy i solidna kontynuacja, rozbudzająca oczekiwanie na kolejne tomy.

Zdobyłeś osiągnięcie!

"Przeczytaj recenzję"

Doświadczenie: +500 EXP

Intelekt: +1

Otrzymano buff "Mól książkowy"

Poziom Twojego parametru "Oczytanie" wzrasta o 10 jednostek

Czas trwania: 12 godzin

Osiągnięto kolejny poziom!

Cykl "Droga Szamana":
1) "Droga Szamana. Etap 1: Początek"
2) "Droga Szamana. Etap 2: Gambit Kartosa" 
3) "Droga Szamana. Etap 3: Tajemnica mrocznego lasu"



Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń