Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Star Wars: Darth Vader — Czerń, Biel i Czerwień - recenzja

  Star Wars: Darth Vader — Czerń, Biel i Czerwień to komiks, który od razu przyciąga wzrok. Nie dlatego, że opowiada coś zupełnie nowego o Vaderze, ale dlatego, że robi to w niezwykle prosty i surowy sposób. Trzy kolory – czerń, biel i czerwień – wystarczą, by stworzyć świat, który wygląda jak sen (albo koszmar) Dartha Vadera. Każda historia w tym tomie pokazuje go z innej strony – raz jako bezlitosnego kata, raz jako człowieka uwięzionego w swojej przeszłości. Nie ma tu długich dialogów ani typowych dla serii walk na miecze świetlne. Zamiast tego dostajemy emocje, symbolikę i dużo ciszy. Czasem to działa świetnie, czasem zostawia uczucie niedosytu, jakby twórcy bali się powiedzieć więcej. Rysunki są mocne, kontrastowe, często brutalne. Czerwień użyta z umiarem potrafi wbić się w pamięć — czy to jako krew, światło miecza, czy echo gniewu Vadera. Momentami jednak styl bywa przesadzony; niektóre kadry są tak intensywne, że trudno złapać oddech. To komiks, który bardziej uderza wizua...

Escape Quest: Tajemnica Marsa - EGMONT

 


Kolejny Gamebook, który trafił w moje ręce to zupełnie inny klimat niż przygoda, którą poznałem z Arsenem Lupinem. Tajemnica Marsa, zabiera nas na tzw. czerwoną planetę, gdzie jako geolog mamy do zbadania próbki pobrane z głębin Marsa. Nietrudno domyśleć się, że mamy w swoich rękach dowody życia roślin na Marsie. Jak się jednak okazuje, to tylko część prawdy, a przed nami jeszcze wiele szokujących i niebezpiecznych tajemnic do odkrycia.

Przyznam szczerze, temat Marsa zawsze mnie lekko odrzucał. Przykładowo jest wiele dobrych i dobrze ocenianych gier planszowych rozgrywających się na tej planecie, a ja omijam je szerokim łukiem ze względu na temat. Mimo to sięgnąłem po Escape Questa w tym klimacie i… nie żałuję. Począwszy od fabuły książka po prostu wciąga. Jest ciekawie, tajemniczo. Czujemy klimat spisku i wielkiej tajemnicy. Każda kolejna strona zachęca nas do brnięcia dalej w głąb tej historii.

Zagadki, które przed nami postawiono są raczej ciekawe i pasują do klimatu opowieści. Spotkamy zarówno zadania na naprawdę niskim poziomie trudności, jak i takie, które przysporzą nam trochę kłopotów. Zadania raczej sprawiały przyjemność niż męczyły, raczej nie spotkacie tutaj łamigłówek tak abstrakcyjnych, że nawet po przeczytaniu podpowiedzi czy rozwiązań nie zrozumiecie ich sensu. Autorzy postarali się, aby zagadki były wymagające, ale też logiczne.

Tajemnica Marsa to Gamebook, przy którym świetnie się bawiłem. Ciekawa historia i zagadki przenoszą nas do książkowego Escape Roomu i zapewniają wiele zabawy i ciekawej rozrywki.

 Dziękujemy wydawnictwu EGMONT za udostępnienie gry do recenzji

https://www.facebook.com/swiatkomiksu
https://www.facebook.com/GalaktykaCzytelnika

https://www.instagram.com/egmont_polska/
https://www.instagram.com/swiatkomiksu

Komentarze

Popularne posty

Łączna liczba wyświetleń